Dolina Dolnej Wisły ma być znaną marką. O jej promocji rozmawiano w Chełmnie. Zdjęcia

Monika Smól
Monika Smól
Tak było na warsztatach zorganizowanych w Chełmnie
Tak było na warsztatach zorganizowanych w Chełmnie Rafał Przybylski
Udostępnij:
Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna rozpoczęła realizację projektu “Budujemy markę Doliny Dolnej Wisły". W Chełmnie odbyły się warsztaty, na których omawiano promocję najciekawszych miejsc położonych wzdłuż Wisły. Chełmno na pewno wniesie do tego projektu zabytki. Ma się czym pochwalić!

Świecie chce się chwalić kulinariami, czyli m.in. Festiwalem Smaku w Grucznie i przyrodą.

"Budujemy markę Doliny Dolnej Wisły" to już czwarta z pięciu regionalnych marek współtworzących Kujawsko-Pomorskie Konstelacje dobrych miejsc.

- W 2019 roku powstała strategia marki Kujawy. W trudnym dla turystyki czasie pandemii pracowaliśmy nad markami Pałuki (rok 2020) i Bory Tucholskie (2021). Dzięki zaangażowaniu samorządów lokalnych, organizacji pozarządowych i przedsiębiorców, te regiony kulturowe zyskały strategie komunikacji z planami marketingowymi – mówi Beata Sawińska, prezes Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej. - Celem naszych tegorocznych spotkań jest wypracowanie założeń spójnej strategii komunikacji Doliny Dolnej Wisły i zaangażowanie społeczności lokalnych w budowanie silnej, rozpoznawalnej marki.

Synergia działań promocyjnych podejmowanych we wspólnym nurcie wizerunkowym jest nie do przecenienia. Kryzys w branży turystycznej dobitnie pokazał, że terytorialna marka to kapitał, który pomaga przetrwać zapaść na rynku, a po jego przebudzeniu - kieruje uwagę na to, co rozpoznawalne, lubiane, darzone sentymentem. Choć są to kwestie oczywiste w praktyce nadal pozostaje wiele do zrobienia. Stąd inicjatywa cyklu warsztatów, z którą K-POT dociera do regionalnych liderów, by spotkać ze sobą tych, którzy w swojej pracy, działalności społecznej, w poczuciu wspólnoty miejsca i tożsamości ich małej ojczyzny mają potrzebę kreowania rzeczywistości, w której żyją.

Turystyka występuje w działaniach K-POT w roli narzędzia do tworzenia produktów lokalnych, wprowadza nową perspektywę, pozwala odnieść się do trendów - też w branżach społecznych, lifestylowych, edukacyjnych. Koncepcja marek regionalnych ma zapobiegać ich wewnętrznej „kanibalizacji”, czyli ubieganiu się o turystów z tych samych segmentów rynku. Bez szczególnych zabiegów marketingowych możemy sięgać po klientów o całkowicie odmiennych motywach podroży. Kujawy odwołują się do srebrnej turystyki (trendu „silver tsunami” i life balance), Pałuki - do edukacji w każdym wieku (long life learning oraz edutainment – nauka przez zabawę), Bory Tucholskie - do relacji człowieka z naturą i kwestii klimatycznych.

Popularność Doliny Dolnej Wisły wśród turystów wzrasta dzięki m.in. Festiwalowi Smaku w Grucznie, Święcie Śliwki w Strzelcach Dolnych czy ofercie Szlaku „Niech Cię Zakole”. Tym bardziej wymaga dyskusji w kontekście obecnych trendów, analizy zasobów, tożsamości i potencjału, analizy potrzeb turystów i mieszkańców, planów rozwoju turystyki w nowej strategii województwa.

- Podczas spotkania w Chełmnie zrobiliśmy inwentaryzację tego, co się nam kojarzy z Wisłą od jej źródła do ujścia - mówi Agnieszka Kowalkowska, dyrektor Kujawsko - Pomorskiej Organizacji Turystycznej. - Chcieliśmy wyłonić to, co na naszym obszarze wyróżnia się na tle innych. W warsztatach wzięły udział m.in. osoby, które zajmują się Wisła, są jej pasjonatami, które dostarczyły nam informacji o całym nurcie Wisły, z uwzględnieniem jej walorów i potencjału w naszym województwie. Te walory to na pewno krajobrazy, historia i zabytki oraz kulinaria. Na tym będziemy budować markę. Przed nami jednak jeszcze wiele spotkań. Najbliższe już jutro w Chrystkowie, a następne w Ostromecku 22 czerwca, a jesienią w Grudziądzu. Planujemy także dwudniową wizytę studyjną szlakiem "Niech Cię Zakole", którego koordynatorem jest Piotr Lenart. Zwieńczeniem będzie dokument marketingowy o tym, jak skutecznie komunikować markę.

Przedsięwzięcie zostało objęte patronatem marszałka województwa kujawsko-pomorskiego.

Już jutro (18 maja, godz. 10-15.30) kolejne warsztaty - w Ośrodku Dydaktyczno-Muzealny Zespołu Parków Krajobrazowych Nad Dolną Wisłą w Chrystkowie.

Zobaczcie zdjęcia z warsztatów w Chełmnie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Materiał oryginalny: Dolina Dolnej Wisły ma być znaną marką. O jej promocji rozmawiano w Chełmnie. Zdjęcia - Chełmno Nasze Miasto

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie