Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
2 z 5
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i...
fot. Fot. Alexander Grey/unsplash

Jak prowadzić lekcje, aby dzieci lubiły matematykę? Sprytne i sprawdzone metody i triki

Co wolisz?

Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i uzasadnienia swojego myślenia.

Nauczyciel pokazuje dwa obrazy przedstawiające: okrągłą i prostokątną pizzę i pyta uczniów: „Czy wolałbyś zjeść dwa plasterki z okrągłej pizzy o średnicy 12 cm, która została pokrojona na osiem kawałków, czy zjeść jeden plaster z pizzy o wymiarach 15 na 10 cm, który został pocięty na sześć kawałków? W tej rozmowie uczniowie muszą porównać wielkość obu kawałków i będą musieli uzasadnić swój wybór – mówi Danuta Sterna. - Jest to rodzaj pytania kluczowego, które polecane jest nauczycielom stosującym ocenianie kształtujące.

Zobacz również

Tak działają bohaterowie! Zobacz, jak się ratuje życie. WIADOMOŚCI

Tak działają bohaterowie! Zobacz, jak się ratuje życie. WIADOMOŚCI

Na terenie pogorzeliska w Siemianowicach Śląskich będzie pracowało mniej strażaków

Na terenie pogorzeliska w Siemianowicach Śląskich będzie pracowało mniej strażaków

Polecamy

Skandaliczna jakość lodów w polskich lodziarniach. Tak cię oszukują!

Skandaliczna jakość lodów w polskich lodziarniach. Tak cię oszukują!

Planujesz urlop? Dowiedz się, jak możesz dofinansować wakacje

Planujesz urlop? Dowiedz się, jak możesz dofinansować wakacje

Trudny angielski - opinie o maturze na poziomie rozszerzonym

Trudny angielski - opinie o maturze na poziomie rozszerzonym