Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jeśli nie chcesz mojej zguby... Co trzeci Polak ma problem z wyborem prezentu do ostatniej chwili

OPRAC.: Online
Szymon Starnawski
Prawie co trzeci Polak ma problem z zakupem prezentu dla „drugiej połówki”. Wśród wymarzonych upominków króluje elektronika i karty podarunkowe.

Na zakupy świątecznych prezentów przeznaczymy w tym roku najczęściej do 300 zł. Prawie 40 proc. z nas zrobi zakupy w galeriach handlowych, a co czwarty Polak online – wynika z badania IQS przeprowadzonego na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent. Największy problem sprawia Polakom wybór upominku dla ukochanej osoby, a wśród prezentów wymarzonych przez samych badanych króluje elektronika oraz karty podarunkowe.

Każdy według swoich możliwości

Ponad 15 proc. Polaków nie wyda na świąteczne prezenty więcej niż 100 zł, a 13 proc. polskich konsumentów w ogóle nie planuje zakupu upominków. Niemal 30 proc. z nas przeznaczy na ten cel między 100 a 300 zł, a 13 proc. planuje zamknąć się w budżecie w wysokości 500 zł. Prawie co piąty Polak zakupi prezenty o łącznej wartości do 1000 zł.

Średnio co piąty Polak obdaruje w tym roku świątecznymi prezentami co najmniej 7 osób. Prezent dla jednej osoby planuje przygotować 8 proc. Polaków., dla dwóch i czterech – po 15 proc. konsumentów, a niewiele mniej, bo 14 proc. osób zakupi prezenty dla pięciorga bliskich. Prezenty dla trzech osób zakupi aż 22 proc. z nas.

- Największy problem sprawia Polakom zakup prezentu dla „drugiej połówki” – wskazuje na to prawie 30 proc. respondentów. Trochę mniej trudności mamy z wyborem upominku dla rodziców (wskazuje na to 17 proc. respondentów) oraz dla naszych dzieci (według 15 proc. badanych) – mówi Michał Kaleta z firmy Wyjątkowy Prezent.

- Stosunkowo bezproblemowym zakupem jest prezent dla rodzeństwa, dziadków, przyjaciół oraz dalszej rodziny. Z kolei 22 proc. Polaków uważa, że nie ma żadnych trudności z wyborem świątecznych prezentów

.

Prosto z galerii

Prawie 40 proc. Polaków dokonuje zakupu świątecznych prezentów w galeriach handlowych. Na zakupy poza galeriami - w sklepach stacjonarnych bądź supermarketach decyduje się w sumie 30 proc. polskich konsumentów, a w dyskontach – prawie 10 proc. badanych. Prawie co czwarty Polak planuje zakupy upominków online – w sklepach internetowych (11 proc.) lub na aukcjach internetowych (14 proc.).

- Co piąty Polak chciałby znaleźć pod choinką sprzęt elektroniczny. Niewiele mniej, bo 18 proc. z nas wskazuje jako wymarzony, świąteczny upominek kartę podarunkową lub voucher, z czego 11 proc. preferuje voucher na upominek w formie przeżycia, takiego jak skok ze spadochronem czy kurs kulinarny – dodaje Michał Kaleta z firmy Wyjątkowy Prezent. Dla 12 proc. z nas pożądanym prezentem jest biżuteria lub zegarek, a dla 9 proc. – książka. Prawie co dziesiąty Polak chciałby otrzymać w prezencie gotówkę. Najmniej oczekiwane w tym roku prezenty pod choinką to odzież, kosmetyki lub perfumy, artykuły do domu bądź meble, czy też sprzęt sportowy.

Partner akcji
JUBILER ZEG-MAR

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na chelmno.naszemiasto.pl Nasze Miasto