Zobacz wideo. Raport z budowy drogi ekspresowej S5
Pasjonaci przyrody, ambasadorzy lokalnej historii i tradycji, działający na rzecz popularyzacji krajoznawstwa i rozwoju gospodarki turystycznej Kujaw i Pomorza to tegoroczni laureaci marszałkowskiego konkursu „Odkrywca”.
Wiedzą, jak promować nasz region w kraju i za granicą, jak zainteresować ofertą turystyczną mieszkańców i gości odwiedzających województwo.
- TOP 11 ginekologów w Świeciu według opinii pacjentek. Zobacz ranking
- Świecie - koronawirus. Kolejnych 100 przypadków zarażenia w powiecie świeckim
- Liczba zgonów w Świeciu rośnie. Powód? W Nowym Szpitalu pacjenci z Grudziądza,Torunia
- TOP 7 wymówek. Tak tłumaczą się policji osoby bez maseczek. Za jej brak mandat 500 zł
Tym bardziej cieszymy się, że w gronie laureatów - powiat świecki!
Co w działaniach powiatu świeckiego doceniła kapituła konkursu "Odkrywca"?
Powiat świecki został wyróżniony za działalność na rzecz rozwoju turystyki i popularyzacji krajoznawstwa.
A konkretnie?
Pod koniec ubiegłego roku samorząd wydał przewodnik „Ruszaj w Powiat Świecki. Twój przewodnik na 10 udanych dni w Powiecie Świeckim”.
Na 110 stronach wydawnictwa czytelnicy znajdą 16 wywiadów z pasjonatami mieszkającymi w powiecie, przydatne adresy wartych odwiedzenia punktów gastronomicznych i miejsc wypoczynku.
W odkrywaniu południowego Kociewia, wschodniej części Borów Tucholskich, Doliny Dolnej Wisły i Wdeckiego Parku Krajobrazowego pomogą gotowe plany i trasy zwiedzania, mapy, praktyczne wskazówki i aż 260 kolorowych zdjęć.
Przewodnik powstał dzięki współpracy z Kasią i Maćkiem Marczewskimi, autorami bloga „Ruszaj w drogę!”.
Odkrycia na zamku w Świeciu:
W konkursie nagradzamy osoby, zespoły, instytucje, stowarzyszenia, samorządy oraz przedsiębiorców, którzy przyczyniają się do budowania wizerunku marki turystycznej województwa w kraju i za granicą oraz rozwoju turystyki i gospodarki turystycznej w regionie.
Kto poza powiatem Świeckim został wyróżniony?
- Lech Wojciech Krajewski - wyróżniony w kategorii „działalność na rzecz rozwoju turystyki i popularyzacji krajoznawstwa”. Od 59 lat członek Oddziału Kujawskiego Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego we Włocławku, od 26 lat jego prezes, organizator i pomysłodawca odbywającego się od 34 lat Ogólnopolskiego Spływu Kajakowego rzeką Zgłowiączką, a także inicjator setek rajdów pieszych, zlotów, spływów i spotkań, organizator konkursów turystycznych.
- Cukrownia Żnin - w kategorii „przedsięwzięcie biznesowe”. To już trzynasty hotel spółki Arche, rodzinnej firmy prowadzącej działalność developerską od 1991 roku. Powstające hotele wyróżnia unikalny wygląd i historia. Zazwyczaj są to obiekty zabytkowe, na które nikt wcześniej nie miał pomysłu. W zaadaptowanej na hotel dawnej cukrowni zachowano naturalną cegłę i elementy murów. Klimat tworzą części dawnych maszyn, wiszące na ścianach oryginalne worki z cukrem i przestronne okna. Dzięki inwestycji stara fabryka odzyskała dawny blask i stała się wartym odwiedzenia miejscem w regionie.
- Dom Legend Toruńskich - w kategorii skutecznej promocji w mediach społecznościowych. Na prowadzonym przez instytucję profilu na portalu społecznościowym Facebook znajdziemy nie tylko informacje o usługach, ale też nawiązania do historii i dziedzictwa miasta. Dom Legend Toruńskich, będący połączeniem interaktywnego muzeum i teatru, promuje nie tylko swoją placówkę, ale też zaprasza turystów do poznania wielu innych atrakcji Torunia.
- Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna i Lokalna Organizacja Turystyczna Toruń - za szczególną kreatywność w działaniach promujących turystykę w naszym województwie. Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna zorganizowała trzy akcje promocyjne zasługujące na uznanie. Jedną z nich był PoMocny Koszyk Wielkanocny, platforma zakupowa, na której w okresie świąt lokalni przedsiębiorcy mogli oferować swoje produkty, m.in. mięsa, wędliny, przetwory, ciasta i ciastka, ręcznie wykonane dekoracje i naturalne mydełka. Kolejne przedsięwzięcie pod nazwą „Jak blisko, jak fajnie!” związane było z promocją regionu i miejsc atrakcyjnych turystycznie skierowaną do mieszkańców Kujawsko-Pomorskiego i turystów, którzy ze względu na epidemię zrezygnowali z zagranicznych wycieczek. K-POT zachęcał do wypoczynku na łonie natury. Przygotował bezpłatną aplikację na telefon z ofertą tras wiodących do miejsc atrakcyjnych pod względem walorów przyrodniczych.
- Toruński Bon Turystyczny to wyróżniona w konkursie inicjatywa Lokalnej Organizacji Turystycznej Toruń, realizowana wspólnie z magistratem. Akcja polegała na sprzedaży mieszkańcom regionu i turystom bonów promocyjnych m.in. na usługi hotelarskie i gastronomiczne, zwiedzanie miasta z przewodnikiem, udział w imprezach i zorganizowanych wycieczkach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?