DDW, czyli Dolina Dolnej Wisły. Ta marka ma być rozpoznawalna w Polsce dzięki działaniom Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej, powiatu świeckiego i Chełmna. Przedsięwzięciu patronuje marszałek naszego województwa, a do współpracy zaproszeni zostali wszyscy działacze z obszaru DDW, którym leży ona na sercu.
Są wśród nich lokalne grupy działania, muzealnicy, urzędnicy, przyrodnicy, przewodnicy, artyści, miejscowi producenci, historycy, wodniacy, mieszkańcy, właściciele agroturystyk. Spotkali się 18 maja w chacie menonickiej w Chrystkowie, żeby ustalić, co wyróżnia DDW na tle kraju.
- Sielskość, fantastyczne trasy motocyklowe i rowerowe, panoramiczne widoki, cisza, dziewicza przyroda, spokojny sen, lokalne smaki, zabytki, liczne grodziska... – w odpowiedzi wsłuchiwali się eksperci z agencji marketingu terytorialnego Locativo z Krakowa, którym powierzono wypracowanie marki DDW.
To też może Cię zainteresować
Zapytaliśmy, co ich tu zachwyciło?
- Zaskakujące panoramy. Nie trzeba się wspinać na szczyt, rozległy widok rozpościera się znienacka – odpowiada Piotr Idziak z Locativo.
- Miasta są blisko przyrody. Wystarczy kilka chwil, żeby z centrum Grudziądza czy Chełmna przenieść się w dzicz – zauważa Adam Kałucki z Locativo.
W burzy mózgów uczestniczyli też lokalni producenci. Wiesław Janasiński z winnicy „Talerzyk” w Topolnie ceni sobie takie spotkania: - Są pouczające, wdrożyłem kilka dobrych rad i okazały się słuszne.
Szymon Górski, właściciel piwa „Gruczniak” z Gruczna też liczy na rozwój działalności dzięki współpracy z lokalnymi działaczami: - Żeby znali mnie i mój produkt, i polecali go innym oraz zapraszali na imprezy, które organizują.
To też może Cię zainteresować
Owocem pracy nad marką DDW będzie m. in. przewodnik, w którym tacy producenci zostaną umieszczeni.
- Niczym żółty przewodnik Michelin – objaśnia Iwona Karolewska, sekretarz powiatu świeckiego. - Znajdą się w nim wszystkie atrakcje turystyczne, również kulinarne, a także miejsca noclegowe. Myślimy o nowych, np. o kempingach dla kamperów z widokiem na Wisłę. Chcemy wypracować rekomendacje dla branży turystycznej działającej na terenie DDW.
Marka DDW to czwarta z pięciu regionalnych marek (są już Kujawy, Pałuki i Bory Tucholskie), współtworzących Kujawsko-Pomorskie Konstelacje dobrych miejsc. W przyszłym roku do Konstelacji ma dołączyć Pojezierze Brodnickie.
Marlena Maląg o programach dla seniorów - iPolitycznie plus
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?