Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Estakada w Przechowie i związane z inwestycją prace Strabag wykonał w 65 procentach

Agata Kozicka
Agata Kozicka
Jak podaje wykonawca remontu estakady w Przechowie zaawansowanie prac na kontrakcie wynosi teraz ok. 65 proc. Pod koniec maja zaplanowano próbne obciążenia.

Pomimo zawartego w kontrakcie okresu zimowego, który trwa między 15 grudnia a 15 marca, wykorzystując sprzyjające warunki pogodowe, prace we wszystkich branżach w trakcie inwestycji prowadzone są bez przerwy zimowej.

Na estakadzie WE-1 obecnie wykonywane są betonowania kolejnych przęseł obiektu.

Zrobiono już 6 z 8 przęseł czyli około 210 mb. Całość zakończona zostanie do końca lutego 2020 r.

- Po tym terminie, jeżeli warunki pogodowe to umożliwią, rozpoczniemy układanie izolacji i wykonywanie kap - mówi Łukasz Mielnik z biura prasowego firmy Strabag.

Deski z estakady powoli znikają

Jednocześnie trwa demontaż deskowania i podparć pod obiektem i porządkowany jest ten teren.

Na odcinku drogi krajowej od estakady w kierunku Chełmna oraz w kierunku Tucholi wykonane są również warstwy asfaltowe do warstwy wiążącej. Obecnie prowadzone są tam prace wykończeniowe związane z wykonywaniem rowów oraz skarp.

Wykonawca planuje, że już niedługo przystąpi do realizacji konstrukcji nawierzchni jezdni lewej strony DK91 na jednym z odcinków.

Oświetlenie i ekrany akustyczne

Na całym obszarze prac sukcesywnie wykonywane są elementy oświetlenia drogowego, elementy ekranów akustycznych oraz kolejne odcinki kanalizacji deszczowych.

- Po 15 marca przy sprzyjających warunkach pogodowych przystąpimy do prac związanych z wykonywaniem nawierzchni asfaltowych. Po wykonaniu nawierzchni przystąpimy do wykonywania urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz oznakowania - zapowiada Mielnik. - Wiosną planowane jest również wykonanie nasadzeń.

PKP zmieniła wymogi, ale nie spowoduje to opóźnień

- Jedną z okoliczności, które wystąpiły podczas realizacji kontraktu, a które nie były do przewidzenia w momencie podpisywania umowy, była zmiana wymogów ze strony PKP - zdradza Łukasz Mielnik. - W efekcie tych zmian, w kolizji znalazła się jedna z podpór przy torowisku. Nowe uzgodnienia i zmiany za tym idące doprowadziły do zmiany konstrukcji ustroju nośnego.

Zmieniona konstrukcja obiektu spełnia teraz wszystkie wymagania PKP i obecnie jest w 80 proc. wykonana i, pomimo konieczności wprowadzenia wspomnianych zmian konstrukcyjnych, jest realizowany terminowo.

Przejście czeka na nową organizację ruchu

Najmniejszy z obiektów - przejście podziemne - jest niemal w całości wykonany i oczekuje na możliwość realizacji robót wykończeniowych. Będzie się można za nie zabrać po wprowadzeniu kolejnego etapu czasowej organizacji ruchu.

Teraz budowany jest mur oporowy z gruntu zbrojonego oddzielającego DK91 od nowobudowanej drogi serwisowej: zbrojenie i betonowanie kapy.

Próba obciążeniowa w maju

Próbne obciążenia estakady sprawdzające jego nowe zaprojektowane parametry planowane są na koniec maja 2020.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na swiecie.naszemiasto.pl Nasze Miasto